Khamis, 7 Mei 2009

BUDAYA ATAU UNDANG-UNDANG RIMBA

Sebentar tadi saya baru sahaja bertemu dengan seorang kawan baik yang lama da tidak berjumpa. kebetulan sembang punya sembang terkait lah pula satu "istilah" mengenai budaya atau undang-undang rimba. Saya sebenarnya cukup berminat berbual-bual dengan kawan ini kerana saya mendapat banyak input dan idea untuk kita dapat sama-sama kongsikan. Saya amat bersetuju dengan pendapat beliau mengenai "istilah" Undang-undang Rimba. Bila di fikir logiknya, memang teramat logik lah. Apatah tak nya, kalau kita perhatikan masalah sekarang siapa yang kaya, berharta maka dia lah yang berkuasa. Siapa yang miskin atau papa maka dia kena terima sebagai "kuli" atau ditindas. Teringat lah pula cerita Raja Rimba zaman kanak-kanak dahulu malah kalau saya tidak silap cerita ini sekali dengan videonya kot. Cuma kadang-kadang saya terfikir juga kenapa kita tak ikut sahaja cara haiwan lain mendidik "BOS"nya dalam cerita tersebut, biarkan kita bersama-sama memulau "Orang Hebat" ini. Mungkin dia akan sedar bahawa duit bukanlah segalanya........

Dalam perbualan singkat itu, saya terfikir pula kenapa keadaan ini boleh berlaku sedangkan dunia kini makin moden apa? Adakah ini yang dikatakan sebagai dunia moden???? Apapun saya ucapkan terima kasih banyak-banyak kepada beliau kerana banyak memberikan dorongan dan nasihat didalam kehidupan saya seharian. ANDA ADALAH YANG TERBAIK, INSYALLAH.

0 comments:

Catat Ulasan

pesanan

Penafian:Penulis blog paikankb tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan, Segala komen atau ulasan, fakta berunsur hasutan yang dialami kerana melayari atau menggunakan maklumat dalam blog ini.

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP