Isnin, 11 Mei 2009

AKHIRNYA...........

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mengumumkan Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin sebagai menteri besar sah Perak setelah digugurkan jawatan tersebut, awal Februari lalu. Keputusan ini merupakan satu tamparan yang maha hebat untuk kerajaan BN/Umno. Tetapi adakah ini jalan cerita yang terakhir atau ada lagi "bakal" babak-babak cerita yang menyusul seterusnya....? Kawan saya ada menyatakan sebentar tadi berkaitan dengan isu ini" ku sangkakan cerah secerahnya di pagi hari rupanya ribut petir sabung menyabung panah memanah di tengahari". Lucu juga ungkapan tersebut tetapi nak buat macamana, setiap orang ada hak untuk terkezzzzut ataupun buat-buat terkezzzzut dengan perkembangan sekarang..

Teringatlah pula satu babak Filem Seniman Bujang Lapuk, Ahmad Nisfu jadi Director, "apa pendapat Ahli Nujum Negara tentang ramalan mimpi beta semalam. Beta bermimpi setompok tahi jatuh ke muka beta". Jawab Sudin " oh itu petanda yang tuanku akan ditimpa malapetaka". "Oh tidak....tidak bukan ke muka beta tetapi sipi sahaja........bukan sipi kebahu beta tapi terus kemuka director Ahmad Nisfu". ( Lebih kurang lah ayat nye). Jalan cerita ini tidak jauh bezanya dengan situasi sekarang. Namun apa yang pasti strategi apalagi yang cuba di laksanakan oleh kelompok yang terkena "tahi" ini. Mungkin masih ada peluang untuk mendapatkan kembali harga diri yang tercalar ini dengan melalui "Mahkamah Rayuan".


Cuma yang menjadi kemusykilan di kepala otak ini, adakah DUN tetap akan dibubarkan(siapa yang dapat hasilnya) atau DUN tetap tidak dibubarkan(siapa yang dapat hasilnya)...? Kita tunggu dan lihatlah.......! KEBENARAN TETAP AKAN MENJELMA. TIADA ERTI KEJAYAAN TANPA DISULAMI DENGAN PENDERITAAN.

0 comments:

Catat Ulasan

pesanan

Penafian:Penulis blog paikankb tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan, Segala komen atau ulasan, fakta berunsur hasutan yang dialami kerana melayari atau menggunakan maklumat dalam blog ini.

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP