Khamis, 5 Mac 2009

cabaran kehidupan

saya baru saja setel minta pengesahan penadatangan cek kat agro bank. kadang kala saya terfikir juga pasal kata-kata dari seorang kawan lama"ala nak jadi kontraktor nie payah gila, banyak sangat nak kena urus"kata kawan tu. tapi bila terfikir plak mana ada dalam dunia nie kita le dapat semua ngan begitu mudah, semangat yang kian luntur tadi kini berdiri megah kembali. bagi saya dalam dunia nie kita kena berani mencuba sebab kalu tak kita akan ketinggalan. bukan mudah nak bersaing dengan era dunia kini tapi kita tak mula langkah yang satu macam mana nak sampai langkah yang seribu.

sekarang nie pun nak mohon kerja kat goverment payah sangat, pesaing ramai sangat. rasa kat sabah aje bilangan lepasan graduan yang menganggur mencecah ribuan orang. kalu tak cuba benda lain susah lah kita.

pada pendapat saya pribumi sabah bukan tak berkualiti tetapi belum dapat ruang untuk mempamerkan kehebatan bersilat diatas pentas.

0 comments:

Catat Ulasan

pesanan

Penafian:Penulis blog paikankb tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan, Segala komen atau ulasan, fakta berunsur hasutan yang dialami kerana melayari atau menggunakan maklumat dalam blog ini.

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP